Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.
Navrhnutý pre motocrossový výkon na novej úrovni, úplne nový model TC 300 poháňa ľahko ovládateľný, výkonný a elektronicky vstrekovaný dvojtaktný motor. Elektrický štartér zabezpečuje jednoduché štartovanie, zatiaľ čo 5-stupňová prevodovka Pankl ponúka hladké a presné radenie.
Pre neprekonateľný jazdný zážitok kombinuje ideálne vyvážený rám z chróm-molybdénovej ocele so zavesením WP, čo prináša špičkovú ovládateľnosť a komfort. Nový TC 300 je vybavený ergonomickými kapotážami, ktoré neobmedzujú pohyb jazdca, pričom grafika je nanesená technológiou in-mold pre dlhotrvajúci a odolný vzhľad.
Motor s objemom 300 cm³ a elektronickým vstrekovaním ponúka ideálnu kombináciu bezkonkurenčného maximálneho výkonu a využiteľného krútiaceho momentu. Ľahká konštrukcia motora s centralizovanou hmotnosťou výrazne prispieva k ovládateľnosti a agilite nového stroja. Elektronicky riadený výfukový systém prispôsobuje výkon v každom prevodovom stupni, čo zaručuje maximálny výkon v každej časti trate. Nový motor TC 300 s výkonom 57 k je jednoduchý na údržbu, pričom jasne vyznačené body na krytoch motora ukazujú, kde skontrolovať hladinu oleja v prevodovke a kde vypustiť chladiacu kvapalinu.
Elektronické vstrekovanie paliva (EFI) je na modeli TC 300 súčasťou štandardnej výbavy, vďaka čomu je tradičný mechanický výfukový ventil nahradený elektronicky riadeným výfukovým systémom. Táto inovatívna technológia ovláda otváranie bočných výfukových kanálov ešte pred otvorením hlavného kanála, čo zaisťuje plynulý nástup výkonu a lepšiu kontrolu nad priebehom výkonu. Horná hrana výfukového kanála má precízne opracovaný povrch, čo prispieva k optimálnemu časovaniu portov a bezkonkurenčnému výkonu.
Kľukový hriadeľ je navrhnutý s dôrazom na zníženie hmotnosti, čo zlepšuje odozvu na pridanie plynu. Dokonalá vyváženosť rotačných hmôt sa dosahuje precíznym zladením hmotnosti zotrvačníka kľukového hriadeľa, rotora a vyvažovacieho hriadeľa.
Vysokotlakové tlakové liatie umožňuje výrobu kľukových skriniek s tenšou hrúbkou stien, čo minimalizuje celkovú hmotnosť a zároveň umožňuje ideálne rozloženie hriadeľov pre optimalizovanú centralizáciu hmotnosti. Tento premyslený dizajn zlepšuje celkovú rovnováhu a obratnosť modelu TC 300, pričom symetrické uchytenie motora navyše zlepšuje pružnosť rámu a jeho jazdné vlastnosti.
Model TC 300 je vybavený 5-stupňovou prevodovkou, ktorú exkluzívne vyrába spoločnosť Pankl Racing Systems, čo zaručuje najvyššiu úroveň odolnosti a zároveň hladké a presné radenie prevodových stupňov. Špeciálne navrhnutý hrot radiacej páky navyše zlepšuje páku pôsobenia a zabraňuje hromadeniu nečistôt, aj v tých najnáročnejších podmienkach.
Tlmená diafragmová oceľová (DDS) spojka, namontovaná na TC 300, je jedinečná tým, že namiesto tradičných skrutkových pružín využíva jedinú oceľovú diafragmovú tlakovu dosku. Spojka je umiestnená v CNC obrábanom oceľovom koši, pričom jej celkový dizajn prispieva ku kompaktnému usporiadaniu motora a obsahuje tlmiaci systém pre zlepšenú trakciu a odolnosť.
TC 300 je vybavený inovatívnym bočne umiestneným vyvažovacím hriadeľom. Tento hriadeľ výrazne znižuje vibrácie motora, čo vedie k hladšej a pohodlnejšej jazde.
Pre rok 2025 bol rám v oblasti uchytenia tlmiča a hlavového zloženia odľahčený, pričom v miestach vyššieho namáhania bolo upravené hrúbkovanie stien pre zvýšenie pevnosti. Tieto úpravy znižujú hmotnosť rámu o 300 g, čím sa zlepšuje ovládateľnosť, prenos spätnej väzby, pohlcovanie energie a stabilita pri jazde v priamom smere. Rám je ošetrený prémiovým metalickým modrým práškovým lakom a vybavený ochrannými prvkami, ktoré zvyšujú odolnosť a priľnavosť v každom teréne.
Podsedlový rám je vyrobený zo 60 % polyamidu a 40 % hliníka a poskytuje vysokú pevnosť a odolnosť pri hmotnosti len 1,8 kg. Spodné výstuhy a uchytenie k rámu sú z liateho hliníka, čo výrazne zvyšuje spoľahlivosť. Horná časť je vstrekovaná z polyamidu, čím sa dosahuje špecifická pružnosť a nízka hmotnosť.
V súlade s dizajnom rámu a nastavením podvozku majú CNC obrábané držiaky predných tlmičov presne vypočítanú geometriu pre vyššiu stabilitu. Flex riadidiel možno prispôsobiť pomocou uchytenia, ktoré ponúka dve možnosti montáže – s gumovým uložením pre menšie vibrácie alebo pevné uchytenie pre ostrejšiu spätnú väzbu od predku motocykla. Horný držiak je tuhší pre plynulejšiu činnosť vidlice a presné zarovnanie predného kolesa.
Vidlice WP XACT s priemerom 48 mm boli prepracované tak, aby vyhovovali novému rámu – sú ľahšie a pružnejšie. Ide o uzavretú vzduchovú cartridge s oddelenou olejovou komorou, čo zabezpečuje plynulý chod a konzistentné tlmenie. Hydraulické a vzduchové systémy znižujú tlak v bežnom chode a v kombinácii s mid-valve systémom a hydrostopom (v posledných 40mm zdvihu) poskytujú presnú spätnú väzbu v celom rozsahu zdvihu. Nastavenie je jednoduché vďaka jednému ventilu pre tlak vzduchu a otočnými regulačnými skrutkami pre tlmenie a odskok. Pumpa na natlakovanie vidlice je súčasťou výbavy.
Zadný tlmič WP XACT bol upravený pre nový rám, je ľahší a ponúka zdvih 293 mm. Vnútri sa nachádza hlavný piest optimalizovaný pomocou CFD (Computational Fluid Dynamics), ktorý zlepšuje prvotný komfort a zároveň poskytuje pevné držanie v rôznych podmienkach. Jednoduché nastavenie rýchlej aj pomalej kompresie a útlmu pomocou motýlikových skrutiek bez potreby náradia. Prepákovanie má nové tesnenia s nižším tretím a nové ľahšie čapy.
Kyvná vidlica je vyrobená technológiou tlakového odlievania, čo zabezpečuje optimálnu tuhosť. Pre dosiahnutie správnej flexibility nového rámu je použitá zadná oska s priemerom 22 mm. Prepracovaný vodiaci prvok reťaze je odolnejší, a nový tvar vodítka reťaze je menej náchylný na zachytávanie o prekážky.
Nové oplastovanie motocykla bolo navrhnuté tak, aby umožnilo jazdcovi podávať maximálny výkon počas dlhých jázd. Po nespočetných hodinách testovania a úprav poskytujú väčšie kontaktné plochy v oblasti jazdeckého trojuholníka zvýšené pohodlie, ktoré znižuje únavu. Vyššie a širšie sedadlo zabezpečuje voľnosť pohybu, zatiaľ čo prepracované bočné kryty nádrže a poťah so zvýšenou priľnavosťou udržujú jazdca pevne na mieste aj pri prudkej akcelerácii.
Pevnejší, jednodielny airbox s optimalizovaným vstupom vzduchu minimalizuje deformácie prúdiaceho vzduchu, čo zaručuje neobmedzený prietok a maximálnu ochranu vzduchového filtra. Twin Air filter je prístupný bez použitia náradia – stačí zložiť ľavý bočný panel, čo výrazne zjednodušuje údržbu.
Výkonný hydraulický systém Brembo zaručuje rovnomerné opotrebenie, takmer bezúdržbovú prevádzku a konzistentný záber za každých podmienok. Vďaka automatickej kompenzácii vôlí zostáva bod záberu a funkcia spojky rovnaká za studena aj za tepla, ako aj počas dlhodobého používania. Spoľahlivosť tohto vysokokvalitného systému bola potvrdená dlhodobým testovaním v pretekárskych podmienkach.
Brzdové strmene Brembo vyrobené z jedného kusu hliníka poskytujú výnimočnú pevnosť pri minimálnej hmotnosti. V kombinácii s 260 mm predným a 220 mm zadným kotúčom, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa na nich nezachytávalo blato, je zaručený vysoký brzdný výkon a istota pri brzdení za každých podmienok. Pre rok 2025 je motorka vybavená pevnejším zadným brzdovým pedálom, ktorý zvyšuje odolnosť pri dlhodobom používaní.
Vyvinuté v spolupráci s Husqvarna Motorcycles a ProTaper, tieto riadidlá majú exkluzívne prehnutie, ktoré zabezpečuje vyšší komfort, vynikajúcu pevnosť a odolnosť voči únave pri minimálnej hmotnosti.
Rukoväte ODI lock-on obsahujú integrovaný mechanizmus plynu a montujú sa bez použitia lepidla. Plynový ovládač umožňuje jednoduché nastavenie vôle a možnosť výmeny redukcie pre prispôsobenie chodu plynu podľa preferencií jazdca.
CFD stupačky sú mimoriadne široké pre lepšiu kontrolu nad motocyklom, no zároveň sú menej náchylné na zachytávanie v hlbokých koľajách, odrazy pri alebo o prekážky pri trati. To je dosiahnuté užším uchytením v konštrukcii rámu, čo zároveň pomáha znížiť celkovú hmotnosť.
Kolesá modelu TC 300 sú zložené z CNC opracovaných nábojov, ľahkých špicov a pevných, čierno eloxovaných ráfikov D.I.D, ktoré ponúkajú vysokú odolnosť a minimálnu hmotnosť. Obuté sú do nových pneumatík Dunlop Geomax MX34 Motocross, ktoré využívajú osvedčený dezén „block-within-a-block“ pre lepšiu kontrolu a vynikajúcu trakciu na rôznych povrchoch.
Výfukové potrubie bolo navrhnuté presne pre motor TC 300 pomocou inovatívneho 3D návrhu, vďaka čomu zaisťuje maximálny výkon v celom rozsahu otáčok. Tlmič je jednoducho uchytený hliníkovým držiakom pre pevnosť pri čo najnižšej hmotnosti. Pokročilá vnútorná konštrukcia tlmiča efektívne tlmí hluk bez negatívneho dopadu na výkon.
Chladiče z vysokopevnostného hliníka boli navrhnuté pomocou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD) pre čo najefektívnejšie prúdenie vzduchu. Veľká centrálná trubica prechádzajúca rámom znižuje tlak v tomto mieste, čím prispieva k optimalizácii chladenia.
Nádrž s objemom 7,2 litra je plynulo integrovaná do ergonomického tvaru motocykla a má novú gumovú podložku, ktorá chráni pred opotrebovaním v mieste kontaktu s rámom. Jednodielne čerpadlo s integrovaným filtrom umožňuje úplnejšie vyprázdnenie nádrže, čím sa predlžuje dojazd. Palivová hadica je vedená tak, aby bola menej vystavená poškodeniu, čo zvyšuje jej odolnosť v náročných podmienkach.
Systém elektronického vstrekovania paliva modelu TC 300 prináša množstvo výhod. Riadiaca jednotka (ECU) neustále analyzuje chod motora a vďaka špičkovému 39 mm škrtiacemu ventilu Keihin vždy zabezpečuje ideálny pomer vzduchu a paliva. EFI taktiež umožňuje prepínanie medzi dvoma mapami motora, ktoré si jazdec môže jednoducho aktivovať prepínačom na riadidlách.
Aby sa zabezpečilo spoľahlivé štartovanie za všetkých podmienok, TC 300 je vybavený vysoko spoľahlivým elektrickým štartérom, ktorý úplne nahrádza klasický nakopávač. Uvoľnený priestor nad motorom slúži na umiestnenie komponentov EFI a elektronického výfukového systému. 12,8 V lítium-iónová batéria (2 Ah) sa nachádza pod sedlom blízko ťažiska motocykla, čím sa zachováva optimálna ovládateľnosť. Motor sa zapína a vypína rovnakým tlačidlom na riadidlách pre jednoduchšie ovládanie.
Systém EFI umožňuje rýchle a jednoduché prepínanie medzi dvoma mapami motora podľa podmienok trate.
Mapa 2 (zelená): agresívna odozva, ideálna pre piesok a náročný terén.
Prepínanie prebieha jedným tlačidlom umiestneným na riadidlách.
Systém elektronického riadenia motora je navrhnutý ako kompaktný, ľahký a veľmi rýchly pri spracovaní údajov. Obsahuje aj senzor prevrátenia (ROS), ktorý automaticky vypne zapaľovanie a motor v prípade vážneho pádu, čím pridáva ďalší stupeň bezpečnosti.
Kombinovaný spínač štart/stop motora sa nachádza na pravej strane riadidiel a je ľahko ovládateľný palcom. Zjednodušuje nielen štartovanie a vypínanie motora, ale zároveň odstránenie samostatného tlačidla na vypnutie motora znižuje riziko jeho poškodenia alebo nechceného stlačenia pri páde.
Počítadlo motohodín je vybavené integrovaným ukazovateľom hladiny paliva, ktorý sa zobrazuje pomocou LED kontrolky stavu vstrekovania a včas upozorňuje jazdca na nízku hladinu paliva.
Pozrite si tiež katalóg dielov a príslušenstva motocykel Husqvarna TC 300 2025.
Katalóg dielov a príslušenstvaZobrazené vozidlá sa môžu v niektorých detailoch líšiť od sériových modelov. Niektoré ilustrácie obsahujú voliteľnú výbavu, ktorá je dostupná za príplatok. Všetky informácie týkajúce sa rozsahu dodávky, vzhľadu, služieb, rozmerov a hmotností sú nezáväzné a môžu obsahovať chyby spôsobené napríklad nastavením, v tlači alebo preklepom; tieto informácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Upozorňujeme, že špecifikácie modelov sa môžu líšiť v závislosti od krajiny.
V prípade povrchových úprav môže dôjsť k farebným odchýlkam v dôsledku bežných výrobných procesov.
Uvedené hodnoty spotreby paliva sa vzťahujú na stav vozidiel v sériovej výbave, v čase ich dodania z výroby.
Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.