Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.
TC 125 Heritage je definovaný svojím výrazným dizajnom, ktorý vzdáva hold pretekárskemu dedičstvu značky. Tento model je postavený na špičkovom 125 cm³ dvojtakte, ktorý dominuje svojej triede.
Moderná ergonómia karosérie umožňuje jazdcovi voľný pohyb pre maximálnu kontrolu nad motocyklom, zatiaľ čo rám z chróm-molybdénovej ocele v kombinácii so zavesením WP zabezpečuje vynikajúci komfort a agilné ovládanie.
Ľahké a pevné kolesá sú osadené čierne eloxovanými ráfikmi D.I.D a pretekmi overenými pneumatikami Dunlop MX34, ktoré poskytujú výbornú stabilitu a trakciu na každom povrchu.
Prémiové riadidlá ProTaper ponúkajú precízny pocit z riadenia, zatiaľ čo rukoväte ODI zabezpečujú priame a pevné spojenie jazdca so strojom.
Celkový vzhľad dopĺňajú modro-bielo-žlté grafiky aplikované technológiou in-mold pre dlhotrvajúci a odolný dizajn a modrý poťah sedadla, ktorý zvýrazňuje športový charakter motocyklu.
Úplne nový a kompaktný motor s objemom 125 cm³ ponúka špičkový výkon a krútiaci moment vo svojej triede, čo ho predurčuje pre široké spektrum jazdcov. Centralizácia hmotnosti vnútri motora prispieva k ľahkému a obratnému ovládaniu motocykla, zatiaľ čo elektronické vstrekovanie paliva a elektronicky ovládaný výfukový ventil sú v tomto modeli použité po prvý raz. Bežná údržba motora je maximálne zjednodušená – jasné označenia na krytoch motora ukazujú, kde sa kontroluje hladina oleja v prevodovke a kde vypustiť chladiacu kvapalinu.
Valec má vŕtanie 58 mm a keďže je TC 125 vybavený elektronickým vstrekovaním paliva (EFI), tradičný výfukový ventil bol nahradený inovatívnym elektronickým riadením výfukových plynov. Pomocou akčného člena sa bočný výfukový kanál a hlavný výfukový kanál otvárajú súčasne, čo zabezpečuje maximálny výkon v celom rozsahu otáčok.
Ľahký kľukový hriadeľ zlepšuje reakciu na plyn a minimalizuje vibrácie. Je precízne umiestnený tak, aby rotujúca hmota minimálne ovplyvňovala ovládanie motocykla.
Vďaka technológii vysokotlakového odlievania môžu byť steny kľukovej skrine tenšie, čím sa znižuje celková hmotnosť a zlepšuje centralizácia hmoty. Symetrické uchytenie motora zároveň prispieva k správnej flexibilite rámu. Všetky vnútorné komponenty sú rozmiestnené tak, aby dosiahli ideálne ťažisko.
6-stupňová prevodovka, vyrábaná exkluzívne spoločnosťou Pankl Racing Systems, zaručuje maximálnu odolnosť a spoľahlivosť. Prevodový bubon a vidlička zlepšujú pákový efekt pre jemnejšie a presnejšie radenie. Špeciálne tvarovaný hrot radiacej páky zabraňuje usadzovaniu blata a zabezpečuje spoľahlivé radenie za každých podmienok.
Spojka typu DS (diaphragm steel) využíva jedinú oceľovú membránovú pružinu namiesto tradičných vinutých pružín. Umiestnená v CNC opracovanom oceľovom koši, spojka je kompaktná, mimoriadne odolná a výrazne prispieva k efektívnemu usporiadaniu motora.
Pre rok 2025 bol rám v oblasti uchytenia tlmiča a hlavového zloženia odľahčený, pričom v miestach vyššieho namáhania bolo upravené hrúbkovanie stien pre zvýšenie pevnosti. Tieto úpravy znižujú hmotnosť rámu o 300 g, čím sa zlepšuje ovládateľnosť, prenos spätnej väzby, pohlcovanie energie a stabilita pri jazde v priamom smere. Rám je ošetrený prémiovým metalickým modrým práškovým lakom a vybavený ochrannými prvkami, ktoré zvyšujú odolnosť a priľnavosť v každom teréne.
Podsedlový rám je vyrobený zo 60 % polyamidu a 40 % hliníka a poskytuje vysokú pevnosť a odolnosť pri hmotnosti len 1,8 kg. Spodné výstuhy a uchytenie k rámu sú z liateho hliníka, čo výrazne zvyšuje spoľahlivosť. Horná časť je vstrekovaná z polyamidu, čím sa dosahuje špecifická pružnosť a nízka hmotnosť.
V súlade s dizajnom rámu a nastavením podvozku majú CNC obrábané držiaky predných tlmičov presne vypočítanú geometriu pre vyššiu stabilitu. Flex riadidiel možno prispôsobiť pomocou uchytenia, ktoré ponúka dve možnosti montáže – s gumovým uložením pre menšie vibrácie alebo pevné uchytenie pre ostrejšiu spätnú väzbu od predku motocykla. Horný držiak je tuhší pre plynulejšiu činnosť vidlice a presné zarovnanie predného kolesa.
Vidlice WP XACT s priemerom 48 mm boli prepracované tak, aby vyhovovali novému rámu – sú ľahšie a pružnejšie. Ide o uzavretú vzduchovú cartridge s oddelenou olejovou komorou, čo zabezpečuje plynulý chod a konzistentné tlmenie. Hydraulické a vzduchové systémy znižujú tlak v bežnom chode a v kombinácii s mid-valve systémom a hydrostopom (v posledných 40mm zdvihu) poskytujú presnú spätnú väzbu v celom rozsahu zdvihu. Nastavenie je jednoduché vďaka jednému ventilu pre tlak vzduchu a otočnými regulačnými skrutkami pre tlmenie a odskok. Pumpa na natlakovanie vidlice je súčasťou výbavy.
Zadný tlmič WP XACT bol upravený pre nový rám, je ľahší a ponúka zdvih 293 mm. Vnútri sa nachádza hlavný piest optimalizovaný pomocou CFD (Computational Fluid Dynamics), ktorý zlepšuje prvotný komfort a zároveň poskytuje pevné držanie v rôznych podmienkach. Jednoduché nastavenie rýchlej aj pomalej kompresie a útlmu pomocou motýlikových skrutiek bez potreby náradia. Prepákovanie má nové tesnenia s nižším tretím a nové ľahšie čapy.
Kyvná vidlica je vyrobená technológiou tlakového odlievania, čo zabezpečuje optimálnu tuhosť. Pre dosiahnutie správnej flexibility nového rámu je použitá zadná oska s priemerom 22 mm. Prepracovaný vodiaci prvok reťaze je odolnejší, a nový tvar vodítka reťaze je menej náchylný na zachytávanie o prekážky.
Nové oplastovanie motocykla bolo navrhnuté tak, aby umožnilo jazdcovi podávať maximálny výkon počas dlhých jázd. Po nespočetných hodinách testovania a úprav poskytujú väčšie kontaktné plochy v oblasti jazdeckého trojuholníka zvýšené pohodlie, ktoré znižuje únavu. Vyššie a širšie sedadlo zabezpečuje voľnosť pohybu, zatiaľ čo prepracované bočné kryty nádrže a poťah so zvýšenou priľnavosťou udržujú jazdca pevne na mieste aj pri prudkej akcelerácii.
Pevnejší, jednodielny airbox s optimalizovaným vstupom vzduchu minimalizuje deformácie prúdiaceho vzduchu, čo zaručuje neobmedzený prietok a maximálnu ochranu vzduchového filtra. Twin Air filter je prístupný bez použitia náradia – stačí zložiť ľavý bočný panel, čo výrazne zjednodušuje údržbu.
Výkonný hydraulický systém Brembo zaručuje rovnomerné opotrebenie, takmer bezúdržbovú prevádzku a konzistentný záber za každých podmienok. Vďaka automatickej kompenzácii vôlí zostáva bod záberu a funkcia spojky rovnaká za studena aj za tepla, ako aj počas dlhodobého používania. Spoľahlivosť tohto vysokokvalitného systému bola potvrdená dlhodobým testovaním v pretekárskych podmienkach.
Brzdové strmene Brembo vyrobené z jedného kusu hliníka poskytujú výnimočnú pevnosť pri minimálnej hmotnosti. V kombinácii s 260 mm predným a 220 mm zadným kotúčom, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa na nich nezachytávalo blato, je zaručený vysoký brzdný výkon a istota pri brzdení za každých podmienok. Pre rok 2025 je motorka vybavená pevnejším zadným brzdovým pedálom, ktorý zvyšuje odolnosť pri dlhodobom používaní.
Vyvinuté v spolupráci s Husqvarna Motorcycles a ProTaper, tieto riadidlá majú exkluzívne prehnutie, ktoré zabezpečuje vyšší komfort, vynikajúcu pevnosť a odolnosť voči únave pri minimálnej hmotnosti.
Rukoväte ODI lock-on obsahujú integrovaný mechanizmus plynu a montujú sa bez použitia lepidla. Plynový ovládač umožňuje jednoduché nastavenie vôle a možnosť výmeny redukcie pre prispôsobenie chodu plynu podľa preferencií jazdca.
CFD stupačky sú mimoriadne široké pre lepšiu kontrolu nad motocyklom, no zároveň sú menej náchylné na zachytávanie v hlbokých koľajách, odrazy pri alebo o prekážky pri trati. To je dosiahnuté užším uchytením v konštrukcii rámu, čo zároveň pomáha znížiť celkovú hmotnosť.
Kolesá modelu TC 125 sú zložené z CNC opracovaných nábojov, ľahkých špicov a pevných, čierno eloxovaných ráfikov D.I.D, ktoré ponúkajú vysokú odolnosť a minimálnu hmotnosť. Obuté sú do nových pneumatík Dunlop Geomax MX34 Motocross, ktoré využívajú osvedčený dezén „block-within-a-block“ pre lepšiu kontrolu a vynikajúcu trakciu na rôznych povrchoch.
Výfukové potrubie bolo navrhnuté presne pre motor TC 125 pomocou inovatívneho 3D návrhu, vďaka čomu zaisťuje maximálny výkon v celom rozsahu otáčok. Tlmič je jednoducho uchytený hliníkovým držiakom pre pevnosť pri čo najnižšej hmotnosti. Pokročilá vnútorná konštrukcia tlmiča efektívne tlmí hluk bez negatívneho dopadu na výkon.
Chladiče z vysokopevnostného hliníka boli navrhnuté pomocou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD) pre čo najefektívnejšie prúdenie vzduchu. Veľká centrálná trubica prechádzajúca rámom znižuje tlak v tomto mieste, čím prispieva k optimalizácii chladenia.
Nádrž s objemom 7,2 litra je plynulo integrovaná do ergonomického tvaru motocykla a má novú gumovú podložku, ktorá chráni pred opotrebovaním v mieste kontaktu s rámom. Jednodielne čerpadlo s integrovaným filtrom umožňuje úplnejšie vyprázdnenie nádrže, čím sa predlžuje dojazd. Palivová hadica je vedená tak, aby bola menej vystavená poškodeniu, čo zvyšuje jej odolnosť v náročných podmienkach.
Systém elektronického vstrekovania paliva modelu TC 125 prináša množstvo výhod. Riadiaca jednotka (ECU) neustále analyzuje chod motora a vďaka špičkovému 39 mm škrtiacemu ventilu Keihin vždy zabezpečuje ideálny pomer vzduchu a paliva. EFI taktiež umožňuje prepínanie medzi dvoma mapami motora, ktoré si jazdec môže jednoducho aktivovať prepínačom na riadidlách.
Aby sa zabezpečilo spoľahlivé štartovanie za všetkých podmienok, TC 125 je vybavený vysoko spoľahlivým elektrickým štartérom, ktorý úplne nahrádza klasický nakopávač. Uvoľnený priestor nad motorom slúži na umiestnenie komponentov EFI a elektronického výfukového systému. 12,8 V lítium-iónová batéria (2 Ah) sa nachádza pod sedlom blízko ťažiska motocykla, čím sa zachováva optimálna ovládateľnosť. Motor sa zapína a vypína rovnakým tlačidlom na riadidlách pre jednoduchšie ovládanie.
Systém EFI umožňuje rýchle a jednoduché prepínanie medzi dvom a mapami motora podľa podmienok trate.
Mapa 2 (zelená): agresívna odozva, ideálna pre piesok a náročný terén.
Prepínanie prebieha jedným tlačidlom umiestneným na riadidlách.
Systém elektronického riadenia motora je navrhnutý ako kompaktný, ľahký a veľmi rýchly pri spracovaní údajov. Obsahuje aj senzor prevrátenia (ROS), ktorý automaticky vypne zapaľovanie a motor v prípade vážneho pádu, čím pridáva ďalší stupeň bezpečnosti.
Kombinovaný spínač štart/stop motora sa nachádza na pravej strane riadidiel a je ľahko ovládateľný palcom. Zjednodušuje nielen štartovanie a vypínanie motora, ale zároveň odstránenie samostatného tlačidla na vypnutie motora znižuje riziko jeho poškodenia alebo nechceného stlačenia pri páde.
Počítadlo motohodín je vybavené integrovaným ukazovateľom hladiny paliva, ktorý sa zobrazuje pomocou LED kontrolky stavu vstrekovania a včas upozorňuje jazdca na nízku hladinu paliva.
Pozrite si tiež katalóg dielov a príslušenstva motocykel Husqvarna TC 125 Heritage 2025.
Katalóg dielov a príslušenstvaZobrazené vozidlá sa môžu v niektorých detailoch líšiť od sériových modelov. Niektoré ilustrácie obsahujú voliteľnú výbavu, ktorá je dostupná za príplatok. Všetky informácie týkajúce sa rozsahu dodávky, vzhľadu, služieb, rozmerov a hmotností sú nezáväzné a môžu obsahovať chyby spôsobené napríklad nastavením, v tlači alebo preklepom; tieto informácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Upozorňujeme, že špecifikácie modelov sa môžu líšiť v závislosti od krajiny.
V prípade povrchových úprav môže dôjsť k farebným odchýlkam v dôsledku bežných výrobných procesov.
Uvedené hodnoty spotreby paliva sa vzťahujú na stav vozidiel v sériovej výbave, v čase ich dodania z výroby.
Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.