Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.
Model TE 150 je poháňaný ľahkým dvojtaktným motorom so vstrekovaním paliva cez škrtiacu klapku (TBI), vďaka čomu ponúka výnimočný krútiaci moment aj napriek malému objemu. Vďaka špičkovému technickému vyhotoveniu a moderným inováciám poskytuje najlepší výkon vo svojej triede. Tento univerzálny stroj je ideálnou voľbou ako pre začínajúcich jazdcov, tak aj pre skúsených pretekárov, ktorí hľadajú ľahký a obratný motocykel s výbornou ovládateľnosťou.
Zadné odpruženie WP XACT, perfektne vyvážený podvozok a novinky pre rok 2025 – brzdový a spojkový systém Brembo, kombinovaný štart/stop spínač, a grafika inšpirovaná Švédskom – robia z TE 150 pretekársky stroj, ktorý budí dôveru a prináša radosť z jazdy v každom teréne
Motor modelu FE 501 je najsilnejší v celej rade Husqvarna Motorcycles FE a ťaží z pokročilých inžinierskych technológií na dosiahnutie maximálneho výkonu. Umiestnenie motora v ráme napomáha anti-squat správaniu podvozka a zároveň prispieva k centralizácii hmotnosti. Pri hmotnosti len 29,5 kg ponúka tento štvortaktný motor špičkový výkon s maximálnym výkonom 64 koní.
Ľahký hliníkový valec s vŕtaním 95 mm a zdvihom 72 mm je skutočným inžinierskym majstrovským dielom. Vo vnútri sa nachádza kovaný piest typu CP bridged-box s eloxovanými prstencovými drážkami pre vyššiu odolnosť a predĺžené servisné intervaly. Kompresný pomer zostáva nezmenený – 12,75:1.
Kľuková skrina je navrhnutá tak, aby bola čo najľahšia, pričom si zachováva pevnosť a spoľahlivosť. Výroba prebieha vysokotlakovým odlievaním, čím sa dosahuje tenkostenná konštrukcia. Usporiadanie hriadeľov je precízne navrhnuté s cieľom centralizovať hmotu motora a efektívne využiť rotačné sily v ideálnom ťažisku.
SOHC hlava valca je mimoriadne kompaktná a ľahká, s vačkovým hriadeľom umiestneným čo najbližšie k ťažisku. Odolná jemne razená rozvodová reťaz a zdvihátko s povrchovou úpravou Diamond-Like Carbon (DLC) zabezpečujú optimálnu účinnosť a spoľahlivosť, pričom jediná olejová tryska účinne chladí celý mechanizmus. Časovanie ventilov je optimalizované pre maximálny krútiaci moment a plynulý priebeh výkonu.
Model FE 501 je vybavený 42 mm škrtiacou klapkou Keihin, optimalizovanou pre čo najlepšiu odozvu na plyn. Vstrekovač je umiestnený tak, aby palivo prúdilo do spaľovacej komory čo najefektívnejšie. Lanko plynu je pripojené priamo bez pomocného mechanizmu, čo prináša rýchlejšiu reakciu.
Výfukový systém je precízne navrhnutý pre špičkový výkon pri čo najnižšej možnej hmotnosti. Výfukové potrubie je dvojdielne, čo umožňuje jeho demontáž bez nutnosti odstránenia zadného tlmiča. Inovatívne riešenie umožňuje použitie krátkeho a kompaktného tlmiča, pričom úroveň hluku ostáva zachovaná. Tlmič je vyrobený z ľahkého hliníka a má čiernu povrchovú úpravu, ktorá zvýrazňuje prémiovú kvalitu.
Osvedčený rám z chróm-molybdénovej ocele zabezpečuje stabilitu pri jazde v priamom smere vo vysokých rýchlostiach, pričom zároveň nestratí nič zo svojej obratnosti pri pomalej a technickej jazde. Optimalizovaná hrúbka stien rámu v rôznych častiach zvyšuje odolnosť, poskytuje neprekonateľnú spätnú väzbu jazdcovi a zároveň efektívne tlmí nárazy. Zadný tlmič nie je priamo spojený s hlavnou trubicou rámu, čo vedie k lepšiemu anti-squat správaniu a vyváženému jazdnému prejavu podvozku. Rám je zakončený prémiovým metalickým modrým práškovým lakom, pričom ochranné kryty rámu zlepšujú priľnavosť v akýchkoľvek podmienkach.
Dvojdielny hybridný podsedlový je vyrobený zo 60 % polyamidu a 40 % hliníka, s hmotnosťou len 1,8 kg. Spodné ramená a úchyty rámu sú z liateho hliníka pre vyššiu pevnosť, zatiaľ čo horná časť je vstrekovaná z polyamidu pre presne definovaný ohyb a nízku hmotnosť.
Vyrobená tlakovým odlievaním z hliníka pre optimálnu tuhosť a nízku hmotnosť. Použitie 22 mm zadnej osky a prepracovaný vodítko reťaze z odolnejšieho materiálu zaručujú dlhšiu životnosť a lepšiu ochranuti opotrebeniu.
S čistými, švédskom inšpirovanými grafikami je karoséria navrhnutá tak, aby jazdcom umožnila podávať maximálny výkon počas dlhých jázd. Plochýfil sedadla poskytuje neobmedzený pohyb, zatiaľ čo novýtišmykový poťah zaisťuje, že jazdec zostane pevne na mieste aj pri prudkej akcelerácii. Zápustné úchyty nad bočnými panelmi uľahčujú zdvíhanie a manipuláciu s motocyklom, čo je mimoriadne užitočné pri extrémnych enduro súťažiach.
Chladiče sú vyrobené z vysokopevnostného hliníka a navrhnuté pomocou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD), aby kanalizovali prúdenie vzduchu čo najefektívnejšie. Veľká stredová trubica vedie chladiacu kvapalinu cez rám, čím sa znižuje tlak v tomto mieste systému a zabezpečuje rovnomerný prietok. Interný termostat navyše zvyšuje spoľahlivosť celého chladiaceho systému. Uzáver chladiča má bajonetové uzamykanie, ktoré zaručuje bezpečné a pevné zatvorenie.
Čierne eloxované, CNC obrábané držiaky predných tlmičov poskytujú prémiovú kvalitu už v základnej výbave. Majú presne vypočítaný offset 22 mm a sú vyrobené pomocou pokročilých techník a materiálov pre maximálnu pevnosť a spoľahlivosť. Upínacia svorka riadidiel má veľkú kontaktnú plochu s riadidlami ProTaper, čo pomáha zabraňovať pretočeniu pri páde a ponúka dve montážne polohy pre prispôsobenie ergonómie
Uzavretá kazetová vidlica s vonkajšími mechanickými nastaveniami. Novinkou pre rok 2025 je nastavenie vysokorýchlostnej kompresie. Hydrostop v posledných 68 mm zdvihu pomáha absorbovať tvrdé dopady a zachováva plynulosť jazdy. Nastavenia kompresie a odskoku je možné upravovať ručne bez náradia.
Ľahký zadný tlmič WP XACT ponúka zdvih 150 mm. Vďaka možnosti nastavenia odskoku, ako aj vysokorýchlostnej a nízkorýchlostnej kompresie bez potreby náradia, možno zmeny vykonať rýchlo a jednoducho. Tlmič je vybavený piestom optimalizovaným pomocou CFD, nízkotrecími tesneniami a novým menším spojovacím čapom, ktorý znižuje hmotnosť. Výsledkom je konzistentné tlmenie, vyšší komfort a vynikajúca trakcia.
Najvyššia úroveň brzdného výkonu je zabezpečená vďaka špičkovým strmeňom a ovládaniu Brembo, ktoré sú novinkou pre rok 2025. V kombinácii s GSK plávajúcimi kotúčmi (260 mm vpredu, 220 mm vzadu), ktoré sú navrhnuté tak, aby zabraňovali hromadeniu blata, poskytujú vynikajúcu brzdnú silu a istotu pri brzdení za všetkých podmienok.
Nový vysokovýkonný hydraulický systém spojky Brembo zaručuje rovnomerné opotrebovanie, takmer bezúdržbovú prevádzku a dokonalú funkciu v každej situácii. Vďaka tomuto hydraulickému systému sa vôľa automaticky kompenzuje, takže bod záberu a funkcia spojky zostávajú rovnaké bez ohľadu na teplotu či čas. Spoľahlivosť vysokokvalitného talianskeho systému Brembo bola overená nespočetným množstvom hodín testovania.
Čierne vysokopevnostné hliníkové ráfiky značky D.I.D sú zapletené do CNC obrábaných nábojov pomocou ľahkých špicov a eloxovaných hliníkových niplov v striebornej farbe. Na kolesách sú obuté pneumatiky Michelin Enduro, ktoré používa aj Husqvarna Factory Racing, a ktoré poskytujú vynikajúcu trakciu na rôznych povrchoch.
LED svetlomet poskytuje mimoriadne jasné svetlo pre vynikajúcu viditeľnosť v noci a je mimoriadne efektívny pri jazde v hustých lesoch. Vďaka premyslenému uchyteniu je svetelná jednotka vložená do masky svetlometu pomocou rýchloupínacieho systému, čo umožňuje rýchlu a jednoduchú výmenu v prípade poškodenia.
Navrhnutý pre jednoduché ovládanie, prepínač máp umožňuje jazdcom pohodlne prepínať medzi dvomi EFI mapami, aktivovať trakčnú kontrolu a zapnúť Quickshifter. Trakčná kontrola sa dá zapnúť alebo vypnúť pomocou prepínača máp a funguje na základe analýzy vstupu plynu od jazdca a rýchlosti nárastu otáčok motora. Ak otáčky narastajú príliš rýchlo, EMS vyhodnotí stratu priľnavosti a zníži výkon na zadné koleso, čím zabezpečí maximálnu trakciu. Quickshifter sa aktivuje rovnakým prepínačom a umožňuje plynulé radenie nahor aj pri plnej záťaži.
Quickshifter možno aktivovať alebo deaktivovať pomocou prepínača máp. Funguje tak, že na zlomok sekundy preruší zapaľovanie, čo umožňuje radenie vyšších prevodových stupňov aj pri plne otvorenom plyne, a to bez použitia spojky. Quickshifter je aktívny od druhého rýchlostného stupňa vyššie.
Riadiaca jednotka Vitesco EMS je navrhnutá ako kompaktná, ľahká a rýchla na spracovanie údajov. Súčasťou systému je aj snímač prevrátenia (ROS), ktorý v prípade vážneho pádu okamžite preruší zapaľovanie a vypne motor – pre vyššiu bezpečnosť jazdca.
Z motokrosového radu bol prevzatý kombinovaný štart/stop prepínač, ktorý sa nachádza na pravej strane riadidiel a umožňuje jednoduché ovládanie palcom. Tento systém zjednodušuje štartovanie a vypínanie motora, pričom odstránenie samostatného tlačidla STOP znižuje riziko náhodnej aktivácie alebo poškodenia pri páde.
Airbox je navrhnutý s presne umiestnenými nasávacími kanálmi, ktoré minimalizujú deformáciu prúdenia vzduchu a zabezpečujú neobmedzený prietok vzduchu pri maximálnej ochrane filtra. Vzduchový filter Twin Air je osadený na klietke, ktorá zabezpečuje presnú montáž, a prístup k nemu je možný bez náradia po odstránení ľavého bočného panelu.
Pozrite si tiež katalóg dielov a príslušenstva motocykel Husqvarna FE 501 2025.
Katalóg dielov a príslušenstvaZobrazené vozidlá sa môžu v niektorých detailoch líšiť od sériových modelov. Niektoré ilustrácie obsahujú voliteľnú výbavu, ktorá je dostupná za príplatok. Všetky informácie týkajúce sa rozsahu dodávky, vzhľadu, služieb, rozmerov a hmotností sú nezáväzné a môžu obsahovať chyby spôsobené napríklad nastavením, v tlači alebo preklepom; tieto informácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Upozorňujeme, že špecifikácie modelov sa môžu líšiť v závislosti od krajiny.
V prípade povrchových úprav môže dôjsť k farebným odchýlkam v dôsledku bežných výrobných procesov.
Uvedené hodnoty spotreby paliva sa vzťahujú na stav vozidiel v sériovej výbave, v čase ich dodania z výroby.
Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.