Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.
FC 450 aj naďalej zostáva vlajkovou loďou motokrosovej ponuky Husqvarna Motorcycles. Špičkový výkon, ktorým sa tento model preslávil, je zachovaný aj pre rok 2025, a to vďaka novému rámu z chróm-molybdénovej ocele, ktorý je ľahší, dokonale vyvážený a poskytuje lepšiu ovládateľnosť bez kompromisov v priamej stabilite.
Ďalšie vylepšenia zahŕňajú nové, pretekmi overené pneumatiky Dunlop Geomax MX34, ktoré zvyšujú trakciu a stabilitu na rôznych typoch povrchu.
Prepracovaná ergonomické oplastovanie s grafikou inšpirovanou Švédskom, aplikovanou technológiou in-mold, zaručuje dlhotrvajúci a výrazný vzhľad a zároveň poskytuje jazdcovi maximálnu voľnosť pohybu a nižšiu únavu počas jazdy.
Motor modelu FC 450 využíva pokročilé inžinierske technológie na dosiahnutie maximálneho výkonu. Pri hmotnosti iba 26,8 kg je navrhnutý tak, aby centralizoval hmotu pre lepšiu ovládateľnosť a výrazne zlepšil anti-squat správanie podvozku. Údržba motora FC 450 je v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi jednoduchšia vďaka značkám údržby priamo na motorových karteroch.
Hlava valca SOHC je neuveriteľne kompaktná, s vačkovým hriadeľom umiestneným čo najbližšie k ťažisku pre bezkonkurenčnú ovládateľnosť a agilitu. Odolná, jemne dierovaná vačková reťaz beží na vedeniach reťaze s nízkym trením pre optimálnu účinnosť a spoľahlivosť, s jedinou olejovou rozprašovacou tryskou zabezpečujúcou efektívne chladenie. Ľahké ventily sú ovládané pomocou vahadla a majú časovanie špeciálne navrhnuté tak, aby poskytovali presné úrovne krútiaceho momentu a odozvy na plyn.
Ľahký hliníkový valec je nepochybne inžinierske majstrovské dielo a vyznačuje sa vŕtaním 95 mm s zdvihom 63,4 mm. Vo vnútri, piest typu CP bridged-box má eloxované kruhové drážky, ktoré zvyšujú odolnosť a predlžujú servisné intervaly pri hmotnosti iba 327 g. Poskytujúc najlepší výkon vo svojej triede, kompresný pomer je 13,6:1 pre neuveriteľný špičkový výkon a zaisťuje, že FC 450 zostáva pevne na čele.
Kľukový hriadeľ je špecificky umiestnený tak, aby využíval rotujúcu hmotnosť v ideálnom ťažisku, čo vytvára pocit ľahkého a agilného ovládania. Zotrvačnosť produkovaná kľukovým hriadeľom je starostlivo vypočítaná tak, aby poskytovala optimálnu trakciu a ovládateľnosť z výkonného 450 ccm motora. Jednoduché ložisko veľkého konca pozostávajúce z dvoch silne nalisovaných ložiskových puzdier zaisťuje maximálnu spoľahlivosť a odolnosť, čím zvyšujú servisné intervaly až na 90 hodín.
Pre optimálnu centralizáciu hmotnosti sú kľukové skrine FC 450 navrhnuté tak, aby usporiadali hriadele a vnútorné časti motora v perfektnej polohe pre dosiahnutie čo najlepšej ovládateľnosti. Vyrábané pomocou vysokotlakového liateho výrobného procesu, výsledkom je tenká, výnimočne pevná hrúbka steny pri najnižšej možnej hmotnosti.
FC 450 je vybavený DDS (Dampened Diaphragm Steel) spojkou, ktorá obsahuje jednokotúčovú oceľovú prítlačnú dosku namiesto tradičných vinutých pružín. Integruje systém tlmenia pre lepšiu trakciu a odolnosť. Spojkový kôš je jednodielny, CNC obrábaný oceľový komponent využívajúci tenké oceľové vložky, čo zaisťuje kompaktný celkový dizajn motora
5-stupňová prevodovka, vyrobená spoločnosťou Pankl Racing Systems, je navrhnutá pre nízku hmotnosť a vysokú odolnosť. Obsahuje optimalizované pomery špecifické pre motokros (29:72). Quickshifter senzor, integrovaný do radenia, možno aktivovať stlačením tlačidla QS na prepínači máp, čím sa zlepší plynulé radenie vyšších prevodových stupňov.
Pre rok 2025 bol rám v oblasti uchytenia tlmiča a hlavového zloženia odľahčený, pričom v miestach vyššieho namáhania bolo upravené hrúbkovanie stien pre zvýšenie pevnosti. Tieto úpravy znižujú hmotnosť rámu o 300 g, čím sa zlepšuje ovládateľnosť, prenos spätnej väzby, pohlcovanie energie a stabilita pri jazde v priamom smere. Rám je ošetrený prémiovým metalickým modrým práškovým lakom a vybavený ochrannými prvkami, ktoré zvyšujú odolnosť a priľnavosť v každom teréne.
Podsedlový rám je vyrobený zo 60 % polyamidu a 40 % hliníka a poskytuje vysokú pevnosť a odolnosť pri hmotnosti len 1,8 kg. Spodné výstuhy a uchytenie k rámu sú z liateho hliníka, čo výrazne zvyšuje spoľahlivosť. Horná časť je vstrekovaná z polyamidu, čím sa dosahuje špecifická pružnosť a nízka hmotnosť.
V súlade s dizajnom rámu a nastavením podvozku majú CNC obrábané držiaky predných tlmičov presne vypočítanú geometriu pre vyššiu stabilitu. Flex riadidiel možno prispôsobiť pomocou uchytenia, ktoré ponúka dve možnosti montáže – s gumovým uložením pre menšie vibrácie alebo pevné uchytenie pre ostrejšiu spätnú väzbu od predku motocykla. Horný držiak je tuhší pre plynulejšiu činnosť vidlice a presné zarovnanie predného kolesa.
Vidlice WP XACT s priemerom 48 mm boli prepracované tak, aby vyhovovali novému rámu – sú ľahšie a pružnejšie. Ide o uzavretú vzduchovú cartridge s oddelenou olejovou komorou, čo zabezpečuje plynulý chod a konzistentné tlmenie. Hydraulické a vzduchové systémy znižujú tlak v bežnom chode a v kombinácii s mid-valve systémom a hydrostopom (v posledných 40mm zdvihu) poskytujú presnú spätnú väzbu v celom rozsahu zdvihu. Nastavenie je jednoduché vďaka jednému ventilu pre tlak vzduchu a otočnými regulačnými skrutkami pre tlmenie a odskok. Pumpa na natlakovanie vidlice je súčasťou výbavy.
Zadný tlmič WP XACT bol upravený pre nový rám, je ľahší a ponúka zdvih 293 mm. Vnútri sa nachádza hlavný piest optimalizovaný pomocou CFD (Computational Fluid Dynamics), ktorý zlepšuje prvotný komfort a zároveň poskytuje pevné držanie v rôznych podmienkach. Jednoduché nastavenie rýchlej aj pomalej kompresie a útlmu pomocou motýlikových skrutiek bez potreby náradia. Prepákovanie má nové tesnenia s nižším tretím a nové ľahšie čapy.
Kyvná vidlica je vyrobená technológiou tlakového odlievania, čo zabezpečuje optimálnu tuhosť. Pre dosiahnutie správnej flexibility nového rámu je použitá zadná oska s priemerom 22 mm. Prepracovaný vodiaci prvok reťaze je odolnejší, a nový tvar vodítka reťaze je menej náchylný na zachytávanie o prekážky.
Nové oplastovanie motocykla bolo navrhnuté tak, aby umožnilo jazdcovi podávať maximálny výkon počas dlhých jázd. Po nespočetných hodinách testovania a úprav poskytujú väčšie kontaktné plochy v oblasti jazdeckého trojuholníka zvýšené pohodlie, ktoré znižuje únavu. Vyššie a širšie sedadlo zabezpečuje voľnosť pohybu, zatiaľ čo prepracované bočné kryty nádrže a poťah so zvýšenou priľnavosťou udržujú jazdca pevne na mieste aj pri prudkej akcelerácii.
Pevnejší, jednodielny airbox s optimalizovaným vstupom vzduchu minimalizuje deformácie prúdiaceho vzduchu, čo zaručuje neobmedzený prietok a maximálnu ochranu vzduchového filtra. Twin Air filter je prístupný bez použitia náradia – stačí zložiť ľavý bočný panel, čo výrazne zjednodušuje údržbu.
Výkonný hydraulický systém Brembo zaručuje rovnomerné opotrebenie, takmer bezúdržbovú prevádzku a konzistentný záber za každých podmienok. Vďaka automatickej kompenzácii vôlí zostáva bod záberu a funkcia spojky rovnaká za studena aj za tepla, ako aj počas dlhodobého používania. Spoľahlivosť tohto vysokokvalitného systému bola potvrdená dlhodobým testovaním v pretekárskych podmienkach.
Brzdové strmene Brembo vyrobené z jedného kusu hliníka poskytujú výnimočnú pevnosť pri minimálnej hmotnosti. V kombinácii s 260 mm predným a 220 mm zadným kotúčom, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa na nich nezachytávalo blato, je zaručený vysoký brzdný výkon a istota pri brzdení za každých podmienok. Pre rok 2025 je motorka vybavená pevnejším zadným brzdovým pedálom, ktorý zvyšuje odolnosť pri dlhodobom používaní.
Vyvinuté v spolupráci s Husqvarna Motorcycles a ProTaper, tieto riadidlá majú exkluzívne prehnutie, ktoré zabezpečuje vyšší komfort, vynikajúcu pevnosť a odolnosť voči únave pri minimálnej hmotnosti.
Rukoväte ODI lock-on obsahujú integrovaný mechanizmus plynu a montujú sa bez použitia lepidla. Plynový ovládač umožňuje jednoduché nastavenie vôle a možnosť výmeny redukcie pre prispôsobenie chodu plynu podľa preferencií jazdca.
CFD stupačky sú mimoriadne široké pre lepšiu kontrolu nad motocyklom, no zároveň sú menej náchylné na zachytávanie v hlbokých koľajách, odrazy pri alebo o prekážky pri trati. To je dosiahnuté užším uchytením v konštrukcii rámu, čo zároveň pomáha znížiť celkovú hmotnosť.
Kolesá modelu FC 450 sú zložené z CNC opracovaných nábojov, ľahkých špicov a pevných, čierno eloxovaných ráfikov D.I.D, ktoré ponúkajú vysokú odolnosť a minimálnu hmotnosť. Obuté sú do nových pneumatík Dunlop Geomax MX34 Motocross, ktoré využívajú osvedčený dezén „block-within-a-block“ pre lepšiu kontrolu a vynikajúcu trakciu na rôznych povrchoch.
Výfukové potrubie bolo navrhnuté presne pre motor FC 450 pomocou inovatívneho 3D návrhu, vďaka čomu zaisťuje maximálny výkon v celom rozsahu otáčok. Tlmič je jednoducho uchytený hliníkovým držiakom pre pevnosť pri čo najnižšej hmotnosti. Pokročilá vnútorná konštrukcia tlmiča efektívne tlmí hluk bez negatívneho dopadu na výkon.
Chladiče z vysokopevnostného hliníka boli navrhnuté pomocou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD) pre čo najefektívnejšie prúdenie vzduchu. Veľká centrálná trubica prechádzajúca rámom znižuje tlak v tomto mieste, čím prispieva k optimalizácii chladenia.
Nádrž s objemom 7,2 litra je plynulo integrovaná do ergonomického tvaru motocykla a má novú gumovú podložku, ktorá chráni pred opotrebovaním v mieste kontaktu s rámom. Jednodielne čerpadlo s integrovaným filtrom umožňuje úplnejšie vyprázdnenie nádrže, čím sa predlžuje dojazd. Palivová hadica je vedená tak, aby bola menej vystavená poškodeniu, čo zvyšuje jej odolnosť v náročných podmienkach.
Intuitívny prepínač, umiestnený na riadidlách, umožňuje jazdcovi aktivovať funkcie Launch Control a Traction Control, zapnúť Quickshifter a prepínať medzi dvoma mapami motora. Tento jednoducho ovládateľný prepínač umožňuje rýchlu zmenu charakteristiky motora podľa konkrétnej trate, poveternostných podmienok alebo preferencií jazdca v priebehu pretekov.
Funkciu Quickshifter možno zapnúť alebo vypnúť cez prepínač. Funguje na princípe krátkeho prerušenia zapaľovania pri preradení na vyšší prevodový stupeň. Senzor na radiacom bubne deteguje silu pôsobiacu na radiacu páku, vyšle signál do ECU a zabezpečí plynulé radenie aj pri plne otvorenom plyne. Aby sa zabránilo nechcenému preradeniu alebo falošným neutrálnym polohám, funkcia Quickshifter je aktívna len od druhého prevodového stupňa vyššie.
Systém trakčnej kontroly sa aktivuje stlačením tlačidla "TC" na prepínači. Elektronika priebežne analyzuje vstup plynu a rýchlosť nárastu otáčok motora. Ak dôjde k príliš rýchlemu nárastu otáčok, riadiaca jednotka (EMS) vyhodnotí stratu priľnavosti a automaticky zníži výkon motora na zadné koleso, čím zabezpečí maximálnu trakciu. Táto funkcia poskytuje významnú výhodu v mokrých alebo blatistých podmienkach.
Funkcia Launch Control sa aktivuje pri bežiacom motore na voľnobehu súčasným stlačením tlačidiel Traction Control a Quickshifter. O aktivácii informujú blikajúce symboly oboch funkcií. Launch Control obmedzuje výkon na zadné koleso, čo zlepšuje trakciu pri štarte a minimalizuje riziko straty kontroly pri prudkej akcelerácii. Po preradení na vyšší prevodový stupeň sa Launch Control automaticky deaktivuje. Počas aktivácie Launch Control je funkcia Quickshifter automaticky vypnutá, aby sa predišlo nechcenému preradeniu počas štartu.
Systém EFI umožňuje rýchle a jednoduché prepínanie medzi dvoma mapami motora podľa podmienok trate.
Mapa 2 (zelená): agresívna odozva, ideálna pre piesok a náročný terén.
Prepínanie prebieha jedným tlačidlom umiestneným na riadidlách.
Systém elektronického riadenia motora je navrhnutý ako kompaktný, ľahký a veľmi rýchly pri spracovaní údajov. Obsahuje aj senzor prevrátenia (ROS), ktorý automaticky vypne zapaľovanie a motor v prípade vážneho pádu, čím pridáva ďalší stupeň bezpečnosti
Kombinovaný spínač štart/stop motora sa nachádza na pravej strane riadidiel a je ľahko ovládateľný palcom. Zjednodušuje nielen štartovanie a vypínanie motora, ale zároveň odstránenie samostatného tlačidla na vypnutie motora znižuje riziko jeho poškodenia alebo nechceného stlačenia pri páde.
Počítadlo motohodín je vybavené integrovaným ukazovateľom hladiny paliva, ktorý sa zobrazuje pomocou LED kontrolky stavu vstrekovania a včas upozorňuje jazdca na nízku hladinu paliva.
Aby sa zabezpečilo spoľahlivé štartovanie za všetkých podmienok, FC 450 je vybavený vysoko spoľahlivým elektrickým štartérom, ktorý úplne nahrádza klasický nakopávač. Uvoľnený priestor nad motorom slúži na umiestnenie komponentov EFI a elektronického výfukového systému. 12,8 V lítium-iónová batéria (2 Ah) sa nachádza pod sedlom blízko ťažiska motocykla, čím sa zachováva optimálna ovládateľnosť. Motor sa zapína a vypína rovnakým tlačidlom na riadidlách pre jednoduchšie ovládanie.
Pozrite si tiež katalóg dielov a príslušenstva motocykel Husqvarna FC 450 2025.
Katalóg dielov a príslušenstvaZobrazené vozidlá sa môžu v niektorých detailoch líšiť od sériových modelov. Niektoré ilustrácie obsahujú voliteľnú výbavu, ktorá je dostupná za príplatok. Všetky informácie týkajúce sa rozsahu dodávky, vzhľadu, služieb, rozmerov a hmotností sú nezáväzné a môžu obsahovať chyby spôsobené napríklad nastavením, v tlači alebo preklepom; tieto informácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Upozorňujeme, že špecifikácie modelov sa môžu líšiť v závislosti od krajiny.
V prípade povrchových úprav môže dôjsť k farebným odchýlkam v dôsledku bežných výrobných procesov.
Uvedené hodnoty spotreby paliva sa vzťahujú na stav vozidiel v sériovej výbave, v čase ich dodania z výroby.
Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.