Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.
Široko uznávaný ako najvýkonnejší 250 cm³ štvortaktný motocykel na trhu, FC 250 si aj naďalej udržuje svoje vedúce postavenie. Kompaktný a výkonný motor je umiestnený v aktualizovanom ráme z chróm-molybdénovej ocele, ktorý má nižšiu hmotnosť a ponúka lepšiu pružnosť podvozka. Aktualizácie odpruženia WP a zadného prepákovania ešte viac zvyšujú vynikajúcu agilitu modelu FC 250 v modelovom roku 2025. Nové oplastovanie ponúka vylepšenú ergonómiu pre jednoduchý pohyb a kontrolu, pričom výrazná bielo-modrá grafika je nanesená technológiou vstrekovania do formy, čo zaručuje vynikajúci a dlhotrvajúci vzhľad.
Navrhnutý pre špičkový výkon a jazdné vlastnosti, všetky hlavné komponenty a usporiadanie hriadeľov sú strategicky umiestnené bližšie k ťažisku, čím sa znižuje rotačná zotrvačnosť. Štvortaktný motor s objemom 250 cm³, výkonom 47 koní a hmotnosťou len niečo cez 26 kg, patrí medzi najľahšie vo svojej triede. Motor FC 250 si zachováva vysoký výkon a krútiaci moment, ktoré vyhovujú jazdcom všetkých úrovní.
Hlava valcov typu DOHC je vybavená zdvihátkami s DLC povrchovou úpravou, ktoré zabezpečujú minimálne trenie a maximálnu životnosť. Sacie ventily majú priemer 32,5 mm, výfukové 27,5 mm, čo optimalizuje prúdenie zmesi a spalín. Motor sa bez problémov vytáča až na 14 000 ot./min, pričom poskytuje silný a lineárny výkon v celom rozsahu otáčok.
Valec s priemerom 81 mm je vyrobený z vysokopevnostného hliníka a obsahuje kovaný piest typu bridged-box od firmy CP, ktorý váži iba 150 g. Zdvih 48,5 mm v kombinácii s kompresným pomerom 14,5:1 zabezpečuje výnimočný krútiaci moment a špičkový výkon. Komponenty sú navrhnuté s dôrazom na spoľahlivosť a odolnosť.
Pre optimálnu centralizáciu hmotnosti sú kľukové skrine FC 450 navrhnuté tak, aby usporiadali hriadele a vnútorné časti motora v perfektnej polohe pre dosiahnutie čo najlepšej ovládateľnosti. Vyrábané pomocou vysokotlakového liateho výrobného procesu, výsledkom je tenká, výnimočne pevná hrúbka steny pri najnižšej možnej hmotnosti.
5-stupňová prevodovka, vyrobená spoločnosťou Pankl Racing Systems, je navrhnutá pre nízku hmotnosť a vysokú odolnosť. Obsahuje optimalizované pomery špecifické pre motokros (29:72). Quickshifter senzor, integrovaný do radenia, možno aktivovať stlačením tlačidla QS na prepínači máp, čím sa zlepší plynulé radenie vyšších prevodových stupňov.
Model FC 250 je vybavený oceľovou membránovou spojkou (DS). Kôš spojky je vyrobený z jedného kusa CNC obrábanej ocele a využíva tenké oceľové vložky, čím prispieva k kompaktnému dizajnu motora. Táto spojka je mimoriadne pevná a odolná, rovnaký systém sa používa aj vo výkonnejšom modeli FC 450.
Pre rok 2025 bol rám v oblasti uchytenia tlmiča a hlavového zloženia odľahčený, pričom v miestach vyššieho namáhania bolo upravené hrúbkovanie stien pre zvýšenie pevnosti. Tieto úpravy znižujú hmotnosť rámu o 300 g, čím sa zlepšuje ovládateľnosť, prenos spätnej väzby, pohlcovanie energie a stabilita pri jazde v priamom smere. Rám je ošetrený prémiovým metalickým modrým práškovým lakom a vybavený ochrannými prvkami, ktoré zvyšujú odolnosť a priľnavosť v každom teréne.
Podsedlový rám je vyrobený zo 60 % polyamidu a 40 % hliníka a poskytuje vysokú pevnosť a odolnosť pri hmotnosti len 1,8 kg. Spodné výstuhy a uchytenie k rámu sú z liateho hliníka, čo výrazne zvyšuje spoľahlivosť. Horná časť je vstrekovaná z polyamidu, čím sa dosahuje špecifická pružnosť a nízka hmotnosť.
V súlade s dizajnom rámu a nastavením podvozku majú CNC obrábané držiaky predných tlmičov presne vypočítanú geometriu pre vyššiu stabilitu. Flex riadidiel možno prispôsobiť pomocou uchytenia, ktoré ponúka dve možnosti montáže – s gumovým uložením pre menšie vibrácie alebo pevné uchytenie pre ostrejšiu spätnú väzbu od predku motocykla. Horný držiak je tuhší pre plynulejšiu činnosť vidlice a presné zarovnanie predného kolesa.
Vidlice WP XACT s priemerom 48 mm boli prepracované tak, aby vyhovovali novému rámu – sú ľahšie a pružnejšie. Ide o uzavretú vzduchovú cartridge s oddelenou olejovou komorou, čo zabezpečuje plynulý chod a konzistentné tlmenie. Hydraulické a vzduchové systémy znižujú tlak v bežnom chode a v kombinácii s mid-valve systémom a hydrostopom (v posledných 40mm zdvihu) poskytujú presnú spätnú väzbu v celom rozsahu zdvihu. Nastavenie je jednoduché vďaka jednému ventilu pre tlak vzduchu a otočnými regulačnými skrutkami pre tlmenie a odskok. Pumpa na natlakovanie vidlice je súčasťou výbavy.
Zadný tlmič WP XACT bol upravený pre nový rám, je ľahší a ponúka zdvih 293 mm. Vnútri sa nachádza hlavný piest optimalizovaný pomocou CFD (Computational Fluid Dynamics), ktorý zlepšuje prvotný komfort a zároveň poskytuje pevné držanie v rôznych podmienkach. Jednoduché nastavenie rýchlej aj pomalej kompresie a útlmu pomocou motýlikových skrutiek bez potreby náradia. Prepákovanie má nové tesnenia s nižším tretím a nové ľahšie čapy.
Kyvná vidlica je vyrobená technológiou tlakového odlievania, čo zabezpečuje optimálnu tuhosť. Pre dosiahnutie správnej flexibility nového rámu je použitá zadná oska s priemerom 22 mm. Prepracovaný vodiaci prvok reťaze je odolnejší, a nový tvar vodítka reťaze je menej náchylný na zachytávanie o prekážky.
Nové oplastovanie motocykla bolo navrhnuté tak, aby umožnilo jazdcovi podávať maximálny výkon počas dlhých jázd. Po nespočetných hodinách testovania a úprav poskytujú väčšie kontaktné plochy v oblasti jazdeckého trojuholníka zvýšené pohodlie, ktoré znižuje únavu. Vyššie a širšie sedadlo zabezpečuje voľnosť pohybu, zatiaľ čo prepracované bočné kryty nádrže a poťah so zvýšenou priľnavosťou udržujú jazdca pevne na mieste aj pri prudkej akcelerácii.
Pevnejší, jednodielny airbox s optimalizovaným vstupom vzduchu minimalizuje deformácie prúdiaceho vzduchu, čo zaručuje neobmedzený prietok a maximálnu ochranu vzduchového filtra. Twin Air filter je prístupný bez použitia náradia – stačí zložiť ľavý bočný panel, čo výrazne zjednodušuje údržbu.
Výkonný hydraulický systém Brembo zaručuje rovnomerné opotrebenie, takmer bezúdržbovú prevádzku a konzistentný záber za každých podmienok. Vďaka automatickej kompenzácii vôlí zostáva bod záberu a funkcia spojky rovnaká za studena aj za tepla, ako aj počas dlhodobého používania. Spoľahlivosť tohto vysokokvalitného systému bola potvrdená dlhodobým testovaním v pretekárskych podmienkach.
Brzdové strmene Brembo vyrobené z jedného kusu hliníka poskytujú výnimočnú pevnosť pri minimálnej hmotnosti. V kombinácii s 260 mm predným a 220 mm zadným kotúčom, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa na nich nezachytávalo blato, je zaručený vysoký brzdný výkon a istota pri brzdení za každých podmienok. Pre rok 2025 je motorka vybavená pevnejším zadným brzdovým pedálom, ktorý zvyšuje odolnosť pri dlhodobom používaní.
Vyvinuté v spolupráci s Husqvarna Motorcycles a ProTaper, tieto riadidlá majú exkluzívne prehnutie, ktoré zabezpečuje vyšší komfort, vynikajúcu pevnosť a odolnosť voči únave pri minimálnej hmotnosti.
Rukoväte ODI lock-on obsahujú integrovaný mechanizmus plynu a montujú sa bez použitia lepidla. Plynový ovládač umožňuje jednoduché nastavenie vôle a možnosť výmeny redukcie pre prispôsobenie chodu plynu podľa preferencií jazdca.
CFD stupačky sú mimoriadne široké pre lepšiu kontrolu nad motocyklom, no zároveň sú menej náchylné na zachytávanie v hlbokých koľajách, odrazy pri alebo o prekážky pri trati. To je dosiahnuté užším uchytením v konštrukcii rámu, čo zároveň pomáha znížiť celkovú hmotnosť.
Kolesá modelu FC 250 sú zložené z CNC opracovaných nábojov, ľahkých špicov a pevných, čierno eloxovaných ráfikov D.I.D, ktoré ponúkajú vysokú odolnosť a minimálnu hmotnosť. Obuté sú do nových pneumatík Dunlop Geomax MX34 Motocross, ktoré využívajú osvedčený dezén „block-within-a-block“ pre lepšiu kontrolu a vynikajúcu trakciu na rôznych povrchoch.
Výfukové potrubie bolo navrhnuté presne pre motor FC 250 pomocou inovatívneho 3D návrhu, vďaka čomu zaisťuje maximálny výkon v celom rozsahu otáčok. Tlmič je jednoducho uchytený hliníkovým držiakom pre pevnosť pri čo najnižšej hmotnosti. Pokročilá vnútorná konštrukcia tlmiča efektívne tlmí hluk bez negatívneho dopadu na výkon.
Chladiče z vysokopevnostného hliníka boli navrhnuté pomocou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD) pre čo najefektívnejšie prúdenie vzduchu. Veľká centrálná trubica prechádzajúca rámom znižuje tlak v tomto mieste, čím prispieva k optimalizácii chladenia.
Nádrž s objemom 7,2 litra je plynulo integrovaná do ergonomického tvaru motocykla a má novú gumovú podložku, ktorá chráni pred opotrebovaním v mieste kontaktu s rámom. Jednodielne čerpadlo s integrovaným filtrom umožňuje úplnejšie vyprázdnenie nádrže, čím sa predlžuje dojazd. Palivová hadica je vedená tak, aby bola menej vystavená poškodeniu, čo zvyšuje jej odolnosť v náročných podmienkach.
Intuitívny prepínač, umiestnený na riadidlách, umožňuje jazdcovi aktivovať funkcie Launch Control a Traction Control, zapnúť Quickshifter a prepínať medzi dvoma mapami motora. Tento jednoducho ovládateľný prepínač umožňuje rýchlu zmenu charakteristiky motora podľa konkrétnej trate, poveternostných podmienok alebo preferencií jazdca v priebehu pretekov.
Funkciu Quickshifter možno zapnúť alebo vypnúť cez prepínač. Funguje na princípe krátkeho prerušenia zapaľovania pri preradení na vyšší prevodový stupeň. Senzor na radiacom bubne deteguje silu pôsobiacu na radiacu páku, vyšle signál do ECU a zabezpečí plynulé radenie aj pri plne otvorenom plyne. Aby sa zabránilo nechcenému preradeniu alebo falošným neutrálnym polohám, funkcia Quickshifter je aktívna len od druhého prevodového stupňa vyššie.
Systém trakčnej kontroly sa aktivuje stlačením tlačidla "TC" na prepínači. Elektronika priebežne analyzuje vstup plynu a rýchlosť nárastu otáčok motora. Ak dôjde k príliš rýchlemu nárastu otáčok, riadiaca jednotka (EMS) vyhodnotí stratu priľnavosti a automaticky zníži výkon motora na zadné koleso, čím zabezpečí maximálnu trakciu. Táto funkcia poskytuje významnú výhodu v mokrých alebo blatistých podmienkach.
Funkcia Launch Control sa aktivuje pri bežiacom motore na voľnobehu súčasným stlačením tlačidiel Traction Control a Quickshifter. O aktivácii informujú blikajúce symboly oboch funkcií. Launch Control obmedzuje výkon na zadné koleso, čo zlepšuje trakciu pri štarte a minimalizuje riziko straty kontroly pri prudkej akcelerácii. Po preradení na vyšší prevodový stupeň sa Launch Control automaticky deaktivuje. Počas aktivácie Launch Control je funkcia Quickshifter automaticky vypnutá, aby sa predišlo nechcenému preradeniu počas štartu.
Systém EFI umožňuje rýchle a jednoduché prepínanie medzi dvoma mapami motora podľa podmienok trate.
Mapa 2 (zelená): agresívna odozva, ideálna pre piesok a náročný terén.
Prepínanie prebieha jedným tlačidlom umiestneným na riadidlách.
Systém elektronického riadenia motora je navrhnutý ako kompaktný, ľahký a veľmi rýchly pri spracovaní údajov. Obsahuje aj senzor prevrátenia (ROS), ktorý automaticky vypne zapaľovanie a motor v prípade vážneho pádu, čím pridáva ďalší stupeň bezpečnosti
Kombinovaný spínač štart/stop motora sa nachádza na pravej strane riadidiel a je ľahko ovládateľný palcom. Zjednodušuje nielen štartovanie a vypínanie motora, ale zároveň odstránenie samostatného tlačidla na vypnutie motora znižuje riziko jeho poškodenia alebo nechceného stlačenia pri páde.
Počítadlo motohodín je vybavené integrovaným ukazovateľom hladiny paliva, ktorý sa zobrazuje pomocou LED kontrolky stavu vstrekovania a včas upozorňuje jazdca na nízku hladinu paliva.
Aby sa zabezpečilo spoľahlivé štartovanie za všetkých podmienok, FC 250 je vybavený vysoko spoľahlivým elektrickým štartérom, ktorý úplne nahrádza klasický nakopávač. Uvoľnený priestor nad motorom slúži na umiestnenie komponentov EFI a elektronického výfukového systému. 12,8 V lítium-iónová batéria (2 Ah) sa nachádza pod sedlom blízko ťažiska motocykla, čím sa zachováva optimálna ovládateľnosť. Motor sa zapína a vypína rovnakým tlačidlom na riadidlách pre jednoduchšie ovládanie.
Pozrite si tiež katalóg dielov a príslušenstva motocykel Husqvarna FC 250 2025.
Katalóg dielov a príslušenstvaZobrazené vozidlá sa môžu v niektorých detailoch líšiť od sériových modelov. Niektoré ilustrácie obsahujú voliteľnú výbavu, ktorá je dostupná za príplatok. Všetky informácie týkajúce sa rozsahu dodávky, vzhľadu, služieb, rozmerov a hmotností sú nezáväzné a môžu obsahovať chyby spôsobené napríklad nastavením, v tlači alebo preklepom; tieto informácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Upozorňujeme, že špecifikácie modelov sa môžu líšiť v závislosti od krajiny.
V prípade povrchových úprav môže dôjsť k farebným odchýlkam v dôsledku bežných výrobných procesov.
Uvedené hodnoty spotreby paliva sa vzťahujú na stav vozidiel v sériovej výbave, v čase ich dodania z výroby.
Získajte originálne náhradné diely Husqvarna.